Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 26°C
Açık
Nevşehir
26°C
Açık
Çar 22°C
Per 16°C
Cum 17°C
Cts 18°C

Murat Daltaban Genç Oyuncu ve Yönetmenlerle Atölyede Buluştu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Tiyatroları’nın bu yıl 38.’sini düzenlediği, Türkiye’nin en uzun soluklu tek şenliği Genç Günler; birbirinden renkli oyunlar ve atölyelerle başladı.

Murat Daltaban Genç Oyuncu ve Yönetmenlerle Atölyede Buluştu
REKLAM ALANI
11 Mayıs 2024 16:36
74

Kent Tiyatroları, 38. Genç Günler boyunca düzenlediği atölye çalışmaları ile her yaştan genci bir ortaya getiriyor.

Katılımcıların ferdî yeteneklerini keşfetmesini sağlayan ve maharetlerini geliştiren etkinlikler ağır ilgi görüyor.

ARA REKLAM ALANI

İstanbul’un en kıymetli gençlik ve sanat buluşması olan Genç Günler’de; iştirakçiler usta isimlerle düzenlenen atölyeler sayesinde sorularına karşılık buluyor, mesleklerine yönelik tavsiyeler alıyorlar.

38. Genç Günler’in yeni atölyesinde Oyuncu ve Direktör Murat Daltaban, 10 Mayıs Cuma günü Müze Gazhane Meydan Sahne’de gençlerle buluştu.

Murat Daltaban Gençlerle Bilgi Birikimini Paylaştı
Murat Daltaban atölyeye başlamadan evvel seyircileri tanımak için sorular sordu. Kaldırılan ellere bakıldığında izleyiciler ortasında çok sayıda oyuncu, direktör, oyunculuk kısmı öğrencisi salonda hazır bulunuyordu.
Murat Daltaban’ın atölye çalışması soru yanıt formunda başladı.

Daltaban, oyuncu ve direktör ortasındaki alaka hakkında ne düşünüyorsunuz? sorusunu seyircilere yöneltti. Aldığı karşılıklar doğrultusunda tiyatroyla sinema yönetme ortasındaki farkları anlattı. Tiyatroda direktörlük yapmanın sinemada direktörlük yapmaktan daha güç olduğunu, tiyatroda direktörle oyuncu ortasındaki risk alanının fazla olduğunu, direktörün oyuncuyu uygun tanıması gerektiğini, direktörün oyuncuyla iştirak kurarak takım olması gerektiğini anlattı.

Konuşmasını “oyuncunun karşısında ne anlatmak istediğini bilen bir direktör olması gerekir. Benim sistemim şudur: oyuncu bir şey sorduğunda bilmiyorum derim. Yarın onun yanıtını veririm. O rahatlığa bu yüzden sahibim.” formunda sürdürdü.
Metin seçimini nasıl yaptığı sorusu üzerine:

“Ben daha çok şöyle çalışıyorum. Evvel etkilenmem lazım metinden. O evreyi aşmam lazım. Hayatım boyunca biriktirdiğim bir materyal var. Başımın içinde büyük bir çöp konut var. Çekmecelere tıkıştırılmış halde gereçler var. Mesela Hamlet, baba-oğul bağı. Çöplükten bir şey çıkarıyorum. Hamlet’i nasıl anlatırım diye düşünüyorum. İşime yarayan ne varsa sahneye atıyorum. Seyirciyi harekete geçirmeye çalışıyorum. Bilinçaltını ve hudut uçlarını harekete geçirmeye çalışıyorum” dedi.
Oyuncuya karışıyor musunuz? sorusu üzerine:

“Ben oyuncuya çok karışırım. Sahneyi tekrar tekrar alıp oyuncuyu kilitlerim” dedi.
Daltaban konuşması boyunca tiyatroda ses ve ışığın değerine, üslubun nasıl oluşturulabileceğine, vücudun tiyatro için gerekliliğine, postmodernizmin işini nasıl kolaylaştırdığına değindi.

Sorulan sorular üzerine İskoçya’da “Gergedanlar” oyununu yaparken yaşadığı zorluklardan, Türk oyuncularla İskoç oyuncuların farklarından bahsetti.
Atölyenin sonunda Murat Daltaban’a çiçek ve plaket takdim edildi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,