Dolar 41,7020
Euro 48,6810
Altın 5.311,05
BİST 10.772,65
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 25°C
Açık
Nevşehir
25°C
Açık
Çar 22°C
Per 15°C
Cum 17°C
Cts 17°C

2024 yılı için hedef 9,5 milyon e-ticaret çağrısı

Bağlantı (çağrı) merkezi kesiminin önder oyuncularından Procat, 2024 yılının birinci çeyreğinde 2,6 milyon e-ticaret daveti yanıtlandırdı

2024 yılı için hedef 9,5 milyon e-ticaret çağrısı
REKLAM ALANI
1 Temmuz 2024 13:48
75

İletişim (çağrı) merkezi bölümünün öncü oyuncularından Procat, geçtiğimiz bir yıl içinde toplamda 6,3 milyon etkileşim gerçekleştirdi. Türkiye genelinde en fazla dört büyük kentten davet karşıladığını belirten şirket, yüklü olarak cuma ve pazartesi günleri çoğunlukla kargo takibi emeliyle aramaların karşılandığını açıkladı. 2024 yılının birinci çeyrek bilgilerine nazaran portföyündeki e-ticaret şirketleri için tüm kanallarda yaklaşık 2,6 milyon davet yanıtlandırıldığını söyleyen Procat COO’su Mustafa Murat Gül, yılı yaklaşık 9,5 milyon davet ile 6,4 milyon tüketiciye hizmet vererek kapatmayı öngördüklerini açıkladı. 

Teknolojinin her geçen gün gelişmesi sonucu Z neslinin günlük hayatta daha faal rol alıyor. Bununla bir arada her yaş kümesinde internet ve akıllı telefon kullanımının artmasının da tesiriyle e-ticaret süratle yaygınlaşıyor. Klasik alışveriş sistemleri yerini e-ticarete bırakırken büyüyen e-ticaret kesimiyle birlikte irtibat (çağrı) merkezlerine olan gereksinim daha da artıyor. Bu noktada ileri teknolojisi ve yüksek kaliteli hizmet anlayışı ile öne çıkan irtibat (çağrı) merkezi kesiminin başkan temsilcilerinden Procat, 2024 yılının birinci çeyreğinde bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran e-ticaret davet karşılamalarında yüzde 640’lık bir artış gerçekleştirdiğini açıkladı. Geçtiğimiz bir yıl içinde toplamda 6,3 milyon etkileşim gerçekleştiren Procat’in COO’su (Chief Operating Officer) Mustafa Murat Gül, e-ticaret bölümüne ışık tutan datalar kapsamında şirketin 2024 yılı öngörülerini paylaştı. 

ARA REKLAM ALANI

Yıl sonu öngörüsü 9,5 milyon davet ile 6,4 milyon tüketiciye hizmet vermek

E-ticaret davetlerine ait değerlendirmede bulunan Mustafa Murat Gül; “2024 yılının birinci çeyrek bilgilerine nazaran; portföyümüzde yer alan e-ticaret firmaları için tüm kanallarda yaklaşık 2,6 milyon davet cevapladık. Tekil müşteri olarak baktığımızda ise yaklaşık olarak 1,8 milyon tüketiciye hizmet vermiş olduk. Dalların dinamiklerine nazaran değişmekle birlikte daha çok kargo takip süreçleriyle ilgili davetleri tahlile kavuşturduğumuzu söyleyebiliriz. Bu noktada 2024 yılını 9,5 milyon davet ile kapatacağımızı ve bu doğrultuda da yaklaşık 6,4 milyon tüketiciye hizmet vereceğimizi öngörüyoruz. E-ticaret dünyasında yaklaşık 46 milyon kullanıcı olduğunu göz önüne aldığımızda Procat olarak bu kullanıcıların yüzde 14’üne hizmet vermiş olacağız.” açıklamasında bulundu. 

Çağrıların yoğunluğu akşam saatlerinde tepeye ulaşıyor 

Gelişmiş ses teknolojileriyle müşteri memnuniyetini merkeze alan bir şirket olarak e-ticaret dalında yüzde 42 oranında yazılı kanalda, yüzde 58 oranında ise sesli kanalda hizmet verdiklerini belirten Gül; “Portföyümüzdeki şirketlerin yüzde 38’ini besin, yüzde 24’ünü giysi, yüzde 38’ini ise öbür bölümler oluşturuyor. Türkiye genelinde hizmet veren bir şirket olarak e-ticaret alanında en fazla dört büyük kentten davet alıyoruz. Bu davetlerin yüzde 57’sini bayan tüketiciler gerçekleştiriyor. Davet yoğunluğu ise en çok 19.00 ila 22.00 saatleri ortasında gerçekleşiyor. Hizmet verilen bölümlere nazaran yoğunluk oluşabilecek günler de değişmekle birlikte ekseriyetle cuma ve pazartesi günleri davet yoğunluğu yaşanıyor diyebiliriz. Bölümün dinamikleriyle yanlışsız orantılı olarak ilkbahar ve sonbahar aylarında yoğunluk yaşanırken, kış ve yaz ayları ise daha sakin bir seyirde ilerliyor.” diye konuştu.

Sektör yüzde 25 büyüyecek

E-ticaretin geleceği hakkında konuşan Gül; “Genç kuşağın giderek çok daha faal olması, internet kullanımının artması, akıllı telefonların hayatımızda aktif rol oynaması ve tüketicilerin vakitlerinin çok değerli hale gelmesi sonucu e-ticaret süratle yaygınlaşıyor. Birçok şirket artık e-ticaret üzerinden de hizmet vermeye başladı, hali hazırda hizmet verenler ise her geçen gün yeni teknolojilerle müşteri tecrübesini geliştirme yolunda ilerliyor. Biz de bu büyümeden hissemizi alıyoruz aslında. Avrupa ve Türkiye’de faaliyet gösteren, hatta eser ve hizmetlerini yurt dışına da sunarak yeni pazarlara açılan çok sayıda firmaya irtibat merkezi hizmeti veriyoruz. Beklentimiz ise e-ticaret bölümün yüzde 25 büyüyeceği tarafında.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI