Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 24°C
Az Bulutlu
Nevşehir
24°C
Az Bulutlu
Sal 26°C
Çar 21°C
Per 16°C
Cum 18°C

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, arızalanan otobüslere kentin dört bir yanındaki atölyelerinde, kendi işçisiyle müdahale ediyor.

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor
REKLAM ALANI
16 Temmuz 2024 13:00
66

Garanti kapsamı dışındaki araçların, yolcu güvenliğini ve seyahat konforunu etkilemeyecek yedek kesimleri da ESHOT’un Gediz Atölyesi’nde tamir ediliyor. Gerektiğinde bu kesimlerin yenileri de üretilebiliyor. Böylelikle yılda yaklaşık 150 milyon lira tasarruf sağlanıyor.

Yaklaşık 1700 otobüslük filosuyla her gün ortalama 1 milyon bireye toplu ulaşım hizmeti veren ESHOT Genel Müdürlüğü’nün; Buca Gediz ve Adatepe, Konak Halkapınar, İnciraltı ve Karşıyaka Örnekköy’deki atölyeleri adeta fabrika üzere çalışıyor. Arızalanan ya da kazalarda ziyan gören otobüslere birinci etapta alanda taşınabilir tamir grupları ile müdahale ediliyor. Garaja çekilmesi gereken araçlar ise atölyelerde ESHOT’un teknik işçisi tarafından tamir ediliyor. Bunun yanı sıra garanti kapsamı dışındaki otobüslerin, yolcu güvenliğini ve konforunu etkilemeyecek yedek kesimlerinin bir kısmı da yeniden atölye imkânlarıyla tamir ediliyor. Gerekirse bu kesimlerin yenileri de üretilerek araçlara monte ediliyor.

ARA REKLAM ALANI

Yılda 150 milyon TL tasarruf

ESHOT Genel Müdürlüğü teknik çalışanının, 3D yazıcılarla modelleyerek kalıplarını çıkardığı ve atölye imkânlarıyla ürettiği yedek kesimlerin sayısı 1950’yi buluyor. Özgünlerinden çok daha sağlam olan bu kesimlerin kullanım ömürleri uzuyor. Böylelikle araçların arıza sıklığı azalıyor. Yılda 70 bin adedi bulan yedek modül üretim ve tamirat faaliyeti sayesinde ortalama 150 milyon TL tasarruf ediliyor.

Zamandan da kazanılıyor

Yedek modül temin müddetleri ortadan kalktığı için araçların tamir süreçleri de kısalıyor. Arızalanan otobüsler, olabilecek en kısa müddette tekrar hizmete dönüyor. ESHOT Genel Müdürlüğü Genel Onarım Şube Müdürlüğü Kısımlar Sorumlusu Kadir Akay, Gediz Atölyesi’nde yalnızca geçen yıl 30 bin yedek kesimin sıfırdan üretildiğini vurguladı. Tamir edilen yedek kesimlerle birlikte bu sayının 70 bini bulduğunu belirten Akay, “Ürettiğimiz kesimler içinde 3000 TL’lik olan da var 300 bin TL’lik olan da… Örneğin piyasadan adedini 300 bin TL’ye alabildiğimiz KWS pistonunu, biz kendi atölyemizde, kendi imkânlarımızla 7 bin TL maliyetle tamir edebiliyoruz. Bu faaliyetleri, yolcu ve araç güvenliğini riske atmadan yapıyoruz. Kamu kaynağını en tesirli ve verimli biçimde kullanabilmek için ince eleyip sık dokuyoruz” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI