Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 26°C
Açık
Nevşehir
26°C
Açık
Çar 22°C
Per 15°C
Cum 17°C
Cts 17°C

Motivasyon, akademik başarıyı da beraberinde getiriyor

Çocukların erken yaşta yeteneklerini belirlemenin hem çocuk hem de aileler için büyük ehemmiyet taşıdığını belirten uzmanlar, standart bir eğitimde çocukların yetenekleri ve motivasyonlarının yok sayılabildiğine dikkat çekiyor.

Motivasyon, akademik başarıyı da beraberinde getiriyor
REKLAM ALANI
20 Temmuz 2024 12:36
69

Ailelerin çocuklarını çok güzel gözlemlemeleri, çocukların yeteneklerini ön plana çıkaracak formda takip etmeleri ve dayanaklarını sürdürmelerinin çok değerli olduğunu lisana getiren Çocuk Ergen Uzman Klinik Psikolog Aybeniz Yıldırım, “Aileler akademik başarıyı göz önüne aldığında çocukların kimi yetenekleri sönebiliyor. Çocuğun yetenekleri ve ilgi duyduğu alanlar geliştikçe motivasyonunun arttığını unutmamak gerekir. Motivasyon arttıkça akademik muvaffakiyet da paralel olarak artacaktır.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi Çocuk Ergen Uzman Klinik Psikolog Aybeniz Yıldırım, 13 yaşındaki Yağız Kaan Erdoğmuş’un dünya satranç şampiyonunu mağlup etmesinin akabinde, çocukların yeteneklerinin keşfedilmesi ve motivasyonlarının korunması hakkında bilgiler paylaştı.

ARA REKLAM ALANI

Çocukların yeteneklerini erken yaşta belirleme önemli

Çocukların erken yaşta yeteneklerini belirlemenin hem çocuk hem de aileler için büyük değer taşıdığını vurgulayan Uzman Klinik Psikolog Aybeniz Yıldırım, “Standardize bir eğitimde çocukların gelecekleri inşa edilmeye çalışılırken, kendilerine has özellikleri yok sayılmakta ve çocuktaki motivasyon da kaybolmaktadır” dedi.

Çocuğun motivasyonu kırıldığında hem akademik muvaffakiyetinin hem de ilgi ve yeteneklerinin sınırlanabileceğine dikkat çeken Aybeniz Yıldırım, ailelere büyük bir misyon düştüğünü söyledi.

Akademik başarıyı ön planda tutmak çocukların yeteneklerini söndürebiliyor 

Ailelerin çocuklarını çok düzgün gözlemlemeleri, çocukların yeteneklerini ön plana çıkaracak biçimde takip etmeleri ve takviyelerini sürdürmelerinin çok kıymetli olduğunu lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Aybeniz Yıldırım, “Çocukluk devrinde çocuklar kimi yeteneklerini makul müddetlerde devam ettirebiliyorken kimi yeteneklerin gerisinden gidebiliyorlar. Bu noktada ailelerin dayanağı ve motivasyonu da çok kıymetli. Örneğin, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısı almış çocuğun bir dünya rekoru kırarak satrançta değerli bir muvaffakiyete imza atmış olması, öğretmeninin onu çok uygun gözlemleyip o alana yönlendirmesinin sonucudur.” dedi.

Çocukların birtakım alanlarda çok daha başarılı olabildiklerini de kelamlarına ekleyen Aybeniz Yıldırım, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Aileler bilhassa akademik başarıyı göz önüne aldığında çocukların birtakım yetenekleri sönebiliyor yahut daha az gelişebiliyor. Genel olarak ailelerin akademik başarıyı çok fazla önemsedikleri ve yetenekleri daha art planda tuttuklarını söyleyebiliriz. Değerli olan, çocuğun yetenekleri ve ilgi duyduğu alanlar geliştikçe motivasyonunun daha fazla sağlandığını unutmamak… Motivasyonu sağlandıkça akademik muvaffakiyet da paralel olarak artacaktır. Bu yüzden çocuğun ilgi duyduğu alanların da desteklenmesi kıymetlidir.”

Kıyaslanan çocuğun motivasyonu kırılıyor  

“Sık sık karşılaşılan yanlışlardan bir tanesi de çocuğun kardeşi ve akranları ile kıyaslanmasıdır.” diyen Uzman Klinik Psikolog Aybeniz Yıldırım, bu kıyaslamanın çocuk gelişiminde negatif bir tesiri olduğuna dikkat çekti.

Çocuğun diğerleriyle kıyaslandığında motivasyonunu kaybettiğini belirten Aybeniz Yıldırım, “Kıyaslama, çocuğun hem öz hürmeti üzerinde hem de kendini keşfetme periyodunda kimi negatif durumlara neden olur. Bu sebeple ailelerin kıyaslama yapmaması önerilir. Yetenekli çocukların ise motivasyonunu yüksek tutması için, sürdürülebilirliğin olması gerekir. Çocuk bir şeyi deneyip yanılabilir yahut başarısız olabilir. Bir iki deneme ile vazgeçilmemelidir. Çocuğun motivasyonu devam ettiği sürece ailenin de takviyesinin devam etmesi değerlidir.” diyerek kelamlarını tamamladı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI