Dolar 41,7020
Euro 48,6810
Altın 5.311,05
BİST 10.772,65
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 24°C
Az Bulutlu
Nevşehir
24°C
Az Bulutlu
Sal 26°C
Çar 22°C
Per 16°C
Cum 17°C

Sosyal Medyada Yapılan 5 Önemli Gizlilik ve Güvenlik Hatası

Günümüzde dünyanın dört bir yanındaki toplumsal medya kullanıcıları, tüm bilgilerini online dünyaya istekli olarak vererek dijital ortamı etkin olarak zenginleştiriyor.

Sosyal Medyada Yapılan 5 Önemli Gizlilik ve Güvenlik Hatası
REKLAM ALANI
13 Haziran 2024 17:48
72

Türkiye, 57 milyon toplumsal medya kullanıcısına mesken sahipliği yapıyor. Bu da ülke nüfusunun büyük bir kısmını kapsayarak toplumsal medya kullanımının yaygınlığını gösteriyor.

Bununla birlikte toplumsal medyayı kullanırken bilgi saklılığına ehemmiyet vermeme ya da her hesap için birebir şifreyi kullanmak üzere saklılığı ve güvenliği riske atacak birçok kusur yapılıyor. Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, toplumsal medyada yaygın olarak yapılan 5 güvenlik yanılgısını ve bu kusurların yaşanmaması için teklifleri sıralıyor.

ARA REKLAM ALANI

Dünyanın dört bir yanından toplumsal medya kullanıcıları, bilgilerini online dünyaya istekli olarak vererek dijital ortamı etkin olarak zenginleştiriyor. 57 milyon toplumsal medya kullanıcısı sayısı olan Türkiye’de kullanıcılar Instagram ve Twitter’dan Facebook ve TikTok’a şahsî hayatlarını, beğenilerini, hoşlanmadıkları şeyleri, ilgi alanlarını ve sıklıkla dijital ve fizikî sıhhatlerini tehlikeye atabilecek hassas bilgilerini paylaşıyorlar. Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, toplumsal medyada yaygın olarak yapılan 5 saklılık ve güvenlik yanlışını paylaşıyor.

1. Şifreleri birden fazla hesapta tekrar tekrar kullanmak. Güçlü parolalar, dijital dünyadaki ferdî ve finansal bilgilerinizin kilidi ve anahtarıdır. Her bir toplumsal medya hesabı için büyük ve küçük harflerden, sayılardan ve özel karakterlerden oluşan güçlü, eşsiz bir parola, bilgileriniz bir ihlale maruz kalırsa yahut çevrimiçi olarak dolandırılırsanız, siber dolandırıcıların hesabınıza erişim elde etmesini zorlaştırır. Toplumsal medya hesaplarınızı gözden geçirmek için biraz vakit ayırın ve birebir oturum açma bilgilerini kullandığınız parolaları değiştirin.

2. Güvenlik temellerini atlamak. Veri ihlalleri ve siber akınlar konusunda farkındalığı artırmaya yönelik çok sayıda kampanyaya karşın, kullanıcılar hesaplarını temel zımnilik ve güvenlik ayarlarıyla teminat altına almak için hiçbir uğraş göstermezler. İki faktörlü (2FA) yahut çok faktörlü kimlik doğrulama (MFA) özelliklerini kullanmamak bunun başında geliyor. Facebook hesabınız için iki faktörlü müdafaayı etkin hale getirmek yalnızca bir dakika sürer. Sadece bunu aktifleştirerek kimlik bilgilerinizin yanlış ellere geçme ihtimaline karşı kendinizi büyük bir baş ağrısından kurtarırsınız. Ek olarak, hesabınızın genel durumunu gözden geçirin. 

3. Ferdî bilgileri ve gündelik hayatınızı çok paylaşmak. Online dünyada çok paylaşım yapmak, hepimizin alışkanlığı haline gelmiş bir harekettir. Toplumsal medya hesaplarımız üzerinden ağır bilgi paylaşımlarımız, toplumsal mühendislik ile hassas bilgiler için kimlik avı yapmak isteyen dolandırıcıların ve siber hatalıların amacı olma ihtimalinizi arttırır. En azından telefon numaranızı, doğum gününüzü ve e-posta adresinizi kapalı tutmalısınız. İnternette bir bilgi paylaşmadan evvel iki sefer düşünün ve kendinize bu dataların bir noktada size karşı kullanılıp kullanılamayacağını yahut nasıl kullanılabileceğini sorgulayın. Natürel ki banka, kredi kartı bilgileri, konut adresleri yahut şifreleri asla çevrimiçi olarak paylaşmayın. Ayrıyeten çok fazla fotoğraf paylaşmaktan kaçının. Patronlar ve şirketler, işe almadan evvel çoklukla toplumsal medya profilinizi denetim eder. Yani yeni bir iş arıyorsanız, albümlerinizi gözden geçirin, en azından kimi fotoğrafları özel yapın.

4. Etiketlendiğiniz fotoğrafları denetim etmeyi ihmal etmek. Etiketlendiğiniz fotoğrafların herkesin görebileceği formda profilinize gelmesini önlemenize yardımcı olacak ayarları her vakit denetim edin. Siz her ne kadar güvenlik siyaseti ayarlarına dikkat etseniz de maalesef toplumsal medya uygulamaları muhakkak güncellemeler ile ayarlarınızı sıfırlayabiliyor. Bunun bâtın bir pazarlama taktiği olduğunu ayrıyeten belirtmek isteriz. Makul dönemlerde güvenlik siyasetlerinizi gözden geçirmeniz gerekiyor. Ayrıyeten toplumsal medya uygulamalarının şimdiki versiyonlarını kesinlikle takip edin. Çoklukla yeni versiyonlar ile aşikâr başlı güvenlik açıklarının kapatıldığını düşünecek olursak eski versiyon uygulamaları kullanmak da yapılan kusurlar ortasına giriyor.

5. Yabancılardan gelen arkadaşlık isteklerini kabul etmek. Arkadaş listenizde yüzlerce kişinin olması toplumsal medya kullanımı için çok değerli. Bununla birlikte, çevrimiçi olarak yabancılarla arkadaş olmak, tüm gönderilerinize erişmelerini sağlamak, rastgele bir ferdî bilginize sahip olma ve sizinle bağlantı kurma fırsatı vermek son derece tehlikeli bir kombinasyon olabilir. Çevrimiçi dünya büsbütün cümbüş ve oyundan ibaret değildir. Kimlik avı teşebbüslerine ve dolandırıcılara karşı kendinizi savunmasız bırakma riskiniz var. Kendinize bir düzgünlük yapın ve arkadaş listenizde bahar paklığı yapın. Kuşkulu yahut tanıdık olmayan bireyler bulursanız, bunları derhal kaldırın ve engelleyin. Ayrıyeten her arkadaşınızdan gelen iletiye güvenerek ferdî bilgilerinizi paylaşmayın. Bazen arkadaşlarınızın hesapları çalındığında bu hesaplar siber saldırganlar tarafından sizinle irtibat kurmak için kullanılabilir. Borç para üzere istekleri de yanıtlamadan evvel arkadaşınızla birebir görüşerek teyit alın.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI