Dolar 41,7020
Euro 48,6810
Altın 5.311,05
BİST 10.772,65
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 24°C
Az Bulutlu
Nevşehir
24°C
Az Bulutlu
Sal 26°C
Çar 22°C
Per 16°C
Cum 17°C

Sosyal Medyadaki En Yaygın 5 Takviye Ürün Dolandırıcılığı ve Korunma Yöntemleri

Toplumsal medyada sponsorlu içeriklerin sayısı giderek artmaya başladı. Kullanıcılara nazaran özelleştirilebilen reklamlar, her ne kadar çevrimiçi tecrübesi geliştirmeye yardımcı olsa da birçok tehlikeyi beraberinde getiriyor.

Sosyal Medyadaki En Yaygın 5 Takviye Ürün Dolandırıcılığı ve Korunma Yöntemleri
REKLAM ALANI
3 Eylül 2024 13:36
70

Sosyal medyada sponsorlu içeriklerin sayısı giderek artmaya başladı. Kullanıcılara nazaran özelleştirilebilen reklamlar, her ne kadar çevrimiçi tecrübesi geliştirmeye yardımcı olsa da birçok tehlikeyi beraberinde getiriyor. Düzmece sıhhat eserleri tanıtmak için yapay zeka tarafından oluşturulmuş reklamların artış gösterdiğini belirten Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, en yaygın 5 destek eser dolandırıcılığını ve korunma sistemlerini paylaşıyor.

 

ARA REKLAM ALANI

Sosyal medyada vücut sıhhatini ele alan reklamların sayısı artış göstermeye devam ediyor. Toplumun bu tıp paylaşımlara olan ilgisini kendi çıkarları için kullanan makus maksatlı aktörler, kendi uydurma toplumsal medya sayfalarını tanıtan reklamlar oluşturmaya başladı. Kullanıcıların dikkatini çekmek için reklamlarında gösterişli görseller, deepfake görüntüler ve harekete geçirici bildiriler oluşturan saldırganlar, yapay zeka teknolojisiyle oluşturdukları içeriklerle inandırıcılıklarını artırıyor. Sınırlı periyodik indirim, geçersiz eser incelemeleri, şahsileştirilmiş tedavi hizmeti üzere birçok husus hakkında reklam veren saldırganlar, kullanıcıların ferdî bilgilerini tehdit etmenin yanı sıra çeşitli sağlık meselelerine da yol açabiliyor. Bu çeşit dolandırıcılıklara karşı kullanıcıların şuurlu olması ve tanımadıkları sayfalardan gelen içerikleri dikkatlice değerlendirmesi gerektiğini tabir eden Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, en yaygın 5 destek eser dolandırıcılığını ve korunma tekniklerini paylaşıyor.

 

Takviye Eser Dolandırıcılıklarında Görülen En Yaygın Yöntemler

 

1.Geleneksel Tıbba Alternatif Yaklaşımlar: İlaç sanayisinde yaşanan birçok skandalın da tesiriyle klâsik tıbba duyulan inancın azalması, tüketicileri alternatif tahliller aramaya yöneltebiliyor. Bu güvensizlikten yararlanan siber hatalılar, çoklukla hiçbir bilimsel delili olmayan yahut sıhhat otoritelerince onaylanmamış sıhhat eserlerini içeren reklamlar hazırlıyor.

 

2. Tanınmış Tabipleri yahut Ünlü Bireyleri Taklit Etme: Ürünlerinin güvenilirliğini artırmak emeliyle deepfake teknolojisini kullanan saldırganlar, tanınmış hekimleri yahut ünlü bireyleri taklit ediyor. Böylelikle sıhhat alanında prestijli isimlerin yahut geniş bir takipçi kitlesine sahip ünlü bireylerin geçersiz görüntü ve görsellerini oluşturan saldırganlar, izleyicilerin itimadını kazanarak, eserlerin bilimsel yahut profesyonel onay aldığı algısını pekiştiriyor.

 

3. Yanlış Vaatler: Genellikle insanların dezavantajlı yanlarını ve meraklarını maksat alan saldırganlar, cazip vaatlerle kullanıcıları tuzaklarına çekmeye çalışıyor. Sıhhat sıkıntılarına yönelik süratli tahliller, mucizevi sonuçlar yahut harikulâde yararlar içeren bu vaatlerin hiçbir bilimsel desteği bulunmuyor. Dolandırıcıların bu çeşit stratejileri, insanların umutlarını ve duygusal hassasiyetlerini istismar ederek, daha büyük bir itimat krizi yaratıyor.

 

4. İkna Edici Bildiriler: ‘Sınırlı Stok’ ismi verilen bu sistem ile saldırganlar, “şimdi harekete geçin yoksa kaybedersiniz”, “sadece bugün indirimde” üzere sözlerle yahut “ilaç sanayisinin yahut tabiplerin bilmenizi istemediği bâtın bir ilaç” savlarıyla reklamlarına olan ilgiyi artırıyor. Bu tıp ikna edici iletiler, kullanıcılara yalnızca maddi kayıplar yaşatmakla kalmıyor, tıpkı vakitte yanlış tedavi prosedürleri kullanmalarına ve sıhhatlerinin daha da kötüleşmesine yol açabiliyor.

 

5. Uydurma Yorumlar: Dolandırıcılar, eser yahut hizmetlerinin kelamda tesirini kanıtlamak için uydurma yorumlar ve incelemeler oluşturabiliyor. Çoklukla düzmece profiller yahut bot hesaplar tarafından yapılan bu yorumlar, eserin harika olduğuna dair abartılı savları içeriyor. Gerçekte ise bu yorumlar, kullanıcıları kandırmak ve düzmece eserlere yönlendirmek için kullanılan bir aldatmacadan öteye gitmiyor.

 

Takviye Eser Dolandırıcılığına Karşı Nasıl Korunulur?

 

  • Belirli ilaçların yahut tıbbi eserlerin kullanılması gerektiğinde sırf sertifikalı bir hekimin talimatlarına uyun.
  • Herhangi bir satın alma süreci yapmadan yahut irtibat bilgilerinizi ya da kredi kartınızı vermeden evvel destek eser şirketlerini ve eserlerini çevrimiçi olarak araştırın. Muhtemel müşteri şikayetlerini inceleyin.
  • Sosyal medya platformlarında karşılaştığınız tüm destek eser reklamlarını doğrulayın. Dolandırıcılar, kullanıcıları yanıltmak için bilimsel tabirler kullanabilir. Bu nedenle makul bir markaya aşina değilseniz, evvel bir sıhhat uzmanına danışın. 
  • Asla banka kartıyla ödeme yapmayın ve yinelenen ödemeleri denetim etmek için kredi kartı ekstrelerini yakından takip edin.
  • Zararlı platformları ve web sitelerini savuşturmak için kimlik avı ve dolandırıcılık tedbire filtreleme sistemlerine sahip özel bir güvenlik tahlili kullanın.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI