Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 26°C
Açık
Nevşehir
26°C
Açık
Çar 22°C
Per 16°C
Cum 17°C
Cts 18°C

Telefon bağımlılığı farklı bir boyuta evrildi! Z kuşağı 4 gençten 1’i gelen telefonlara cevap vermiyor!

Z nesli olarak bilinen 18-34 yaş ortasındaki gençlerin dörtte biri ‘telefon aramalarına hiç karşılık vermediklerini, görmezden geldiklerini’ söylüyor.

Telefon bağımlılığı farklı bir boyuta evrildi! Z kuşağı 4 gençten 1’i gelen telefonlara cevap vermiyor!
REKLAM ALANI
24 Mayıs 2024 15:00
70

Anketi değerlendiren Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, “Anketi yaş gruplarına nazaran yorumladığımızda genç yetişkinlerin bağlantı tercihlerinin fast food tüketimi çağrıştırdığını söylemek mümkün. Süratli, kısa, öz ve acele…” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, telefon bağımlılığı konusunda gelinen son noktayı kıymetlendirdi.

ARA REKLAM ALANI

Akıllı telefon kullanım biçimleri de değişti

Akıllı telefonlara güncellemeler geldikçe toplumun bu araçları kullanım biçimleri de değiştiğini lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, “Yapılan bir ankette; 18-34 yaş kümesindeki bireylerin dörtte biri ‘telefon aramalarına hiç karşılık vermediklerini görmezden geldiklerini ‘bildirirken, kimileri aramak yerine ileti attıklarını lisana getirdi. İştirakçilerin birden fazla beklenmedik bir aramanın ‘kötü haber’ manasına geldiğini düşünürken, yüzde 70’i arama yerine bildirisi, yüzde 37’si sesli not göndermeyi tercih ediyor.” dedi.

35-54 yaş kümesi telefonla konuşmayı tercih ediyor

35-54 yaş kümesinin ise yüzde 1’inin sesli not göndermeyi tercih ederken geri kalanının klâsik telefon görüşmesi yapmaktan yana olduğunun görüldüğü anketi kıymetlendiren Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, şöyle devam etti:

 “Anketi yaş kümelerine nazaran yorumladığımızda genç yetişkinlerin irtibat tercihlerinin fast food tüketimi çağrıştırdığını söylemek mümkün. Süratli, kısa, öz ve acele… Bu bir tercih olmakla birlikte değişen dünyanın süratli temposuna ahenk sağlamanın mecburî bir göstergesi de olabilir. Bu sonuca nazaran 18-34 yaş kümesinin bağlantı tercihlerine baktığımızda arama yoluyla tek bir bireyle bağlantıda kalmak yerine birebir anda kısa ileti ve sesli not göndererek birden çok şahısla haberleşmek daha cazip gelebilir.”

Uzun uzadıya telefon görüşmeleri lüks mü?

Dar vakitler içinde yaşamaya alışan bireyler için uzun uzadıya telefon görüşmeleri artık lüks olduğunu söyleyen Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, şunları kaydetti:

“Hal böyleyken süratli irtibat sistemleri ortaya çıkıyor. Burada akılların karıştığını görüyoruz, sanki teknolojinin evrimiyle mi bireyler güncellemelere ahenk sağlamak zorunda kalıyor; yoksa yetişememe, vakitsizlik üzere durumlardan ötürü gereksinim doğrultusunda mı fast food bağlantı teknikleri gelişiyor? 

35-54 yaş kümesi kişilerarası bağlantılarda daha seçici

Geleneksel irtibatı tercih edenlere nazaran eş vakitli yani tıpkı anda karşılıklı bir alışveriş kelam konusu.  Buradaki beklenti, his ve kanıların karşı tarafa tam o anda aktarılması ve paylaşılması. Tek taraflı iletilen iletiler ve sesli notlar sıcak irtibat prensibini karşılamayabilir. Bilhassa 35-54 yaş kümesinin klasik görüşmeleri tercih etmesi; yaş ve tecrübenin artmasıyla birlikte kişilerarası bağlantılarda daha seçici olunması ve bağların hissedilebilir olmasına duyulan gereksinimle açıklanabilir.”

’Ulaşmak isterse tekrar arar’ diye düşünüyorlar

Tanıdık numaradan gelen beklenmeyen bir aramanın irtibatın olağanda sık olmaması nedeniyle makus bir haber algısı oluşturduğuna da işaret eden Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, “Telefonu açmayan şahıslar bunun bir tahlil olmadığını bilirken, bu kaçınmanın altında ’ulaşmak isterse tekrar arar’’ kanısının yaygınlığı da yatabilir. Bu yaklaşım nihayetinde bir tahlil sağlamayacağı üzere, bireyin duygusal stresörlerle baş etme yolu da olabilir.” dedi.

Dengeyi korumak önemli…

Yanıtlanmayan aramalar tanınmayan numaralardan geldiğinde ise talep dışı gelen kampanya aramaları yahut çeşitli dolandırıcılık tekniklerine duyulan rahatsızlıktan kaynaklanabildiğini de lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, “Sosyal bir varlık olan insan öteki kavramına yani bir diğerine muhtaçlık duyarken, teknolojinin bu muhtaçlığı karşılamaya sağladığı imkan aşikar. Hayatın her alanında olduğu üzere burada da dengeyi korumak uzun vadede sağlıklı münasebetler inşa etmek için önemli problem.” formunda kelamlarını tamamladı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,