Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 26°C
Açık
Nevşehir
26°C
Açık
Çar 22°C
Per 16°C
Cum 17°C
Cts 18°C

Toprak Razgatlıoğlu yeni Pirelli arka lastikle rekora imza attı

BMW pilotu Portimão’da Superpole Yarışını ve 2. Yarışı artta SC0 geliştirme tahliliyle kazanırken arka arda 13 zaferle bir rekora imza attı. Montella da WorldSSP’de iki yarış kazandı.

Toprak Razgatlıoğlu yeni Pirelli arka lastikle rekora imza attı
REKLAM ALANI
14 Ağustos 2024 03:12
91

Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) Autodromo Internacional do Algarve’de gerçekleşen Pirelli Portekiz Etabında üç zafer elde etti. Cumartesi 1. Yarışı kazanan pilot Pazar günü her iki yarışın galibi oldu. BMW pilotu D0661 spesifikasyonlu SC0 geliştirme lastiğini artta kullanarak tam potansiyelinden yararlanma konusunda en yetenekli kişi olduğunu kanıtladı. Hem Superpole Yarışında hem 2. Yarışta bu lastiği artta, standart SC2’yi ise önde kullanarak galibiyete ulaşan Razgatlıoğlu arka arda 13 WorldSBK yarışını kazanan birinci ve tek pilot olarak bir rekora imza attı. 

WorldSSP’de 2. Yarışı Yari Montella (Barni Spark Racing Team – Ducati) kazandı. Cumartesi günü pole durumda başlayarak kazandığı 1. Yarışta ön lastik olarak standart SC1 ve art lastik olarak standart SC0’ı tercih eden İtalyan Ducati pilotu tıpkı lastik kombinasyonuyla aldığı 2. Yarışı ikinci sırada bitiren Stefano Manzi’nin (Pata Yamaha Cilt Kate Racing) yaklaşık 6 saniye önünde tamamladı. 

ARA REKLAM ALANI

SC0 geliştirme lastiği kazanan seçim oldu 

“Superpole Yarışı lastikler açısından bizim için farklı bir zorluk sundu. SCX kağıt üzerinde sıcak şartlarda azamî kavrama performansı için en uygun tahlildi. Pilotlar dün D0661 lastikle standart SC0’a nazaran daha fazla özgüven ve marjinal oranda kavrama artışı kazandıkları için altısı bir risk alarak yeni hamuru tercih etti. Bu pilotlardan biri olan Razgatlıoğlu yeni hamuru manaya ve azamî seviyede kullanma konusunda en yetenekli kişi olduğunu kanıtladı. 1. Yarışı tam üç saniyelik farkla kazandıktan sonra muvaffakiyetini 2. Yarışta tekrarladı. Bu yeni lastiğin neredeyse tüm pilotlara aktardığı anlık his ekiplerin faal bir biçimde çalışmasını sağladı. Kadrolar bu sayede her fırsattan yararlanarak motosikletlerinde ince ayar yapabilirken birebir vakitte rekabet güçlerini artırdı ve geliştirme çalışmalarını sürdürmek için yararlı olacak bol data sağlayabildi. Bir mühlet evvel Most’ta ve bu hafta sonu Portimão’da yesyeni iki geliştirme tahlilimiz olan SC1 ve SC0 ile anında elde ettiğimiz rekabetçi sonuçlardan çok mutluyuz. Bununla birlikte uzun vadeli maksadımızın her iki eser ailesini mümkün olan en geniş kullanım yelpazesinde geliştirmek olduğunu aklımızda tutmalıyız. Bu nedenle döngüyü tamamlamadan evvel öteki pistlerde ve farklı şartlarda daha fazla geri bildirim almamız gerekiyor.” 

KULLANILAN LASTİKLER

 

WorldSBK

· Yarışın galibi Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) gibi kadro arkadaşı Michael van der Mark da Superpole Yarışında önde standart SC2 ön ve geride SC0 D0661 geliştirme lastiklerle mücadele etti. Artta yeni lastiği kullanan öteki dört pilot  BautistaReaSyahrin ve Lopes ön lastik için standart SC1’i tercih etti. Geride SCX ve önde SC2 lastikleri kullanan Scott Redding (Bonovo Action BMW) haricindeki öbür tüm pilotların seçimi önde SC1 ve artta SCX kombinasyonu oldu.  

· 2. Yarışın gridi için seçilen lastikler, Cumartesi günü koşulan 1. Yarışın tekrarıydı. Tüm pilotlar arkada D0661 spesifikasyonlu SC0 geliştirme tahlilini tercih ederken sadece üç BMW pilotu Toprak Razgatlıoğlu, Michael van der Mark ve Scott Redding standart SC2’yi diğerleri ise standart SC1’i seçti. 

 

WorldSSP

· 2. Yarışın gridi için lastik seçimleri 1. Yarıştaki gibi önde standart SC1 ve geride standart SC0 oldu.

· Adrian Huertas (Aruba.it Racing WorldSSP Team – Ducati) 1’43.578 ile en âlâ yarış tıp vaktini yaptı. Yari Montella’nın evvelki gün 1’43.246 ile kırdığı yeni rekoru geçemese de 2023 rekorunu çok küçük bir farkla aştı. 

 

WorldSSP 300

· Mirko Gennai (MTM Kawasaki) FIM Supersport 300 World Şampiyonasında iki galibiyet elde ederek Portimão’da bu kategorinin en düzgünü olduğunu kanıtladı. Kawasaki pilotu hafta sonu elde ettiği iki galibiyetle bu pistteki son altı yarıştan beşini kazanmış bulunuyor. Bu kategorideki tüm pilotlar önde ve artta standart SC1 lastiklerle yarıştı. 

 

WorldWCR

· FIM Bayanlar Pist Yarışı Dünya Şampiyonasının 1. Yarışında Maria Herrera (Klint Forward Factory Team) birinciliği, Ana Carrasco (Evan Bros Racing Yamaha Team) ise üçüncülüğü alırken 2. Yarışta yerleri değişti. Sara Sanchez (511 Terra&Vita Racing Team) her iki Portimão yarışını ikinci sırada bitirdi. Tüm pilotlar önde ve artta SC1 lastiklerle yarıştı. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,