Dolar 36,6383
Euro 39,8878
Altın 3.522,82
BİST 10.840,59
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Nevşehir 26°C
Çok Bulutlu
Nevşehir
26°C
Çok Bulutlu
Paz 24°C
Pts 15°C
Sal 6°C
Çar 0°C

Yeni mobil oyunlar keşfetmek isteyenlerin adresi TikTok

TikTok, NRG (National Research Group) iş birliğiyle oyun yayıncıları ve pazarlama uzmanları için hazırladığı “Mobil Oyunda Yeni Bir Çağ” isimli raporunu yayınladı. Rapor yeni jenerasyon taşınabilir oyuncuların eğilimlerine ışık tutarak dataya dayalı stratejiler sunuyor.

Yeni mobil oyunlar keşfetmek isteyenlerin adresi TikTok
REKLAM ALANI
13 Mart 2024 17:24
49

TikTok, NRG (National Research Group) iş birliğiyle oyun yayıncıları ve pazarlama uzmanları için hazırladığı “Mobil Oyunda Yeni Bir Çağ” isimli raporunu yayınladı. Rapor yeni jenerasyon taşınabilir oyuncuların eğilimlerine ışık tutarak dataya dayalı stratejiler sunuyor.

Araştırmalar, 2024 yılında global olarak 2 milyar oyuncu hududunu aşmaya hazırlanan oyun dalında dünya genelindeki her 4 bireyden 1’inin taşınabilir oyuncu olduğunu gösteriyor. Taşınabilir oyun dünyasında büyük bir değişim yaşanırken, TikTok’un raporu bölümde başarılı olabilmek için hayati kıymet taşıyan temel faktörlere odaklanıyor. Rapor, pazarlama uzmanlarının stratejilerini uzun vadeli oyuncu sadakatine öncelik verecek halde uyarlamaları gerektiğini ortaya koyuyor. Rapora nazaran muvaffakiyet, üç temel öge etrafında şekilleniyor. Bunlar, kültürel bağ kurmak, oyuncularla bağ kurmak ve topluluk hissini teşvik etmek olarak öne çıkıyor. Taşınabilir oyun dünyasının geçirdiği evrim, beraberinde yeni bir taşınabilir oyuncu tipini de getiriyor. Yeni jenerasyon oyuncuyu anlamak, bu yeni oyun çağında oyuncuların itimadını kazanmak ve amaç kitleleriyle başarılı bir formda etkileşim kurmak isteyen tüm yayıncılar için büyük kıymet taşıyor.

ARA REKLAM ALANI

Yeni Jenerasyon Oyuncular haftada en az 7 saatlerini taşınabilir oyunlara ayırıyor

TikTok’un NRG iş birliğiyle hazırladığı rapor, Yeni Jenerasyon Oyuncu profilini “oyuna son derece ilgili” bireyler olarak tanımlıyor. Her üç oyuncudan ikisi, haftada en az 7 saatini taşınabilir oyunlara ayırıyor. Bu oyuncu profili yalnızca oyun tecrübesiyle yakından ilgilenmekle kalmıyor, birebir vakitte oyun kültürünü şekillendirmede ve yeni sürümlerin muvaffakiyetini belirlemede de değerli bir rol oynuyor. Yeni jenerasyon oyuncuların en çok tesir sahibi olduğu alanların başındaysa şunlar geliyor:

Kültürel Farkındalık: Yeni Jenerasyon Oyuncuların dünya çapında tanınan kültürü takip etme mümkünlüğü neredeyse 5 kat daha fazla. Bu da Yeni Kuşak Oyuncuları oyun topluluğunda “trend belirleyiciler” haline getiriyor.

Etkileme Gücü : Yeni Jenerasyon Oyuncuların yeni eserler hakkındaki görüşlerini paylaşma mümkünlüğü iki kat daha fazla. Bu özellikler, onları toplumsal etraflarında etkileyici bireyler olarak öne çıkarıyor.

Marka Sadakati: Yeni Jenerasyon Oyuncuların marka sadakati gösterme olasılıkları öteki oyuncu tiplerine nazaran 1,6 kat daha fazla. Bu sayede Yeni Kuşak Oyuncu profili, amaç kitlesiyle kalıcı bağlar kurmak isteyen pazarlama uzmanları için pahalı bir profil haline geliyor.

Yeni Kuşak Oyuncuların yüzde 50’si çevrimiçi platformlarda tanınan olan oyunları oynamayı tercih ediyor

Rapora nazaran, Yeni Kuşak Oyuncuların yarısından fazlası hangi oyunu oynayacaklarına karar verirken bir oyunun çevrimiçi platformlarda tanınan olmasının kıymetli olduğuna inanıyor. Bu kararın birkaç temel faktöre bağlı olduğu da görülüyor. 

İlk olarak, Yeni Kuşak Oyuncuların kültürel açıdan bağ kurabildikleri oyunları tavsiye etme olasılıklarının yüzde 28 daha yüksek olduğu dikkat çekiyor. Bu durum, markalar için yeni trendleri oyun pazarlamasına dahil etmenin değerini vurguluyor. 

İkinci olarak, Yeni Kuşak Oyuncuların değerli bir kısmı, inanç inşa etmenin ve manalı temaslar kurmanın ehemmiyetine işaret ederek, oyuncu olarak gereksinimlerini nitekim anladığını ve önemsediğini gösteren oyunlarla etkileşim kurma dileğinde olduğunu söylüyor. Rapora nazaran her 4 Yeni Jenerasyon Oyuncudan 3’ü, bir oyuncu olarak kendilerini “anlayan” bir oyun oynamak istiyor. Yüzde 71’lik bir kesim de güvendikleri markaların oyunlarını oynamayı tercih ediyor. Raporda Yeni Kuşak Oyuncuların hayranlarını önemsediğine inandıkları bir taşınabilir oyunu tavsiye etme olasılıklarının yüzde 27 daha yüksek olduğu da dikkat çekiyor. 

Son olarak rapor, Yeni Jenerasyon Oyuncuların favori oyunlarıyla ilgili tartışmalara ve içerik oluşturmaya etkin olarak katılması sayesinde, oyuncu iştirakinin sürdürülmesinde çok değerli bir rol oynadığına işaret ediyor. Oyuncuların yüzde 60’ından fazlası taşınabilir oyunlar aracılığıyla kendileriyle emsal düşünen oyuncularla temas kurmanın kıymetli olduğuna inanıyor. Bu çıktı, markalar için de stratejik bir teklif niteliği taşıyor. Markaların, Yeni Jenerasyon Oyuncuların bilhassa faal olduğu TikTok’ta var olmaları, oyunlarını gündemde tutmak için içerik üreticiler ve kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikten yararlanmaları öneriliyor. Rapora nazaran arkadaşlarının hakkında konuştuğu oyunları tavsiye etme mümkünlüğü yüzde 27 daha yüksek olan Yeni Kuşak Oyuncular² topluluk odaklı tecrübelere paha veriyor. İçerik üreticileriyle iş birliği halinde olmak da bu etkiyi güçlendirerek oyun etrafında şekillenen bir topluluk oluşturmaya yardımcı oluyor.

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan TikTok EMEA Taşınabilir Oyun, GBS Yöneticisi Sezer Değirmenbaşı, “Yeni Kuşak Oyuncuların yarısından fazlasının TikTok’ta oyun içeriği ürettiğini ve yüzde 30’undan fazlasının da yeni oyunları birinci keşfedenler ortasında olduğunu görmekten gurur duyuyoruz. TikTok, bilhassa yeni oyun lansmanları kelam konusu olduğunda, yeni oyun keşfi için ana adres olduğunu kanıtladı. Bu durum, taşınabilir oyunları platformda tanıtmak ve birinci lansman etaplarından başlayarak oyuncuların iştirakini artırmak isteyen yayıncılar için pek çok fırsat sunuyor. Bu raporun da onlara pazarlama stratejilerini yeni bir düzeye taşımak için uygulanabilir teklifler sunacağına inanıyorum” dedi

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Wordpress Hosting turkish plastic manufacturers Megane Yedek Parça Clio Yedek Parça torba filtre road safety yer yıkama makinesi balkan turu ankara çıkışlı kontrol cihazları tam kapsamlı check up fiyatları güneş paneli sistemleri mom jean konteyner hava yastığı iç mimarlık utts dağıtım transformatörü e imza saat Renault Yedek Parça briket fiyatları su jeti istanbul ingilizce kursu Kaya Tuzu